fredag 12 augusti 2022

Middag på Mirage - torsdag kväll 20220804


Nu har jag svidat om inför middagen. Klänning, leggings och tjocka sockar i tennisskorna för att inte frysa. 

Jag har bättrat på läpparna med glans men rougen har dagens solsken försett mig med (precis som den röda näsan). 

Redo för middag. 

Tallriksunderlägg som utlovar skaldjur. 

Tyvärr finns det bara en skaldjursrätt på menyn, men den tar jag såklart.

Friterade räkor. 
Jag festar till det med Irn Bru.
Niclas är den som sticker ut (alla vi andra äter friterade räkor, som i ärlighetens namn mest smakar frityrsmet) och testar rökt kolja, kokt i mjölk. 
Det var annorlunda, men rätt gott. Jag skulle inte vilja äta en hel portion men funnes rätten på det svenska julbordet hade jag definitivt smakat lite. 

Och stripsen - jättegoda! Stora, frasiga och gyllene. 

I dag lyxar vi oss rejält och äter även dessert.
Sophia väljer friterad annans. 
Marthin landar en jättemaräng. 
Niclas äter en bananoffietart. 
Och när vi börjat äta kommer den trevliga och skojfriska servitrisen med ett chokladrån som skulle toppa Niclas och Marthins efterrätter.

Själv tycker jag att jag får den allra bästa desserten på tallriken. 

Hot chocolate pudding.
I'm in chocolate heaven!

Inredningen har detaljer som drar ögat till sig. 
Som den här lampan till exempel. 

När vi lämnar restaurangen får jag ta tillbaka det jag sa om att den här byn är väldigt liten. 

Det finns ju till och med en sidogata. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resan hem - fredag förmiddag till kväll 20220812

Vår Boltchaufför förhör sig om hur vår vistelse varit och frågar bland annat om vi varit på festivalen. Det har vi ju inte rikti...